• العربية
    • English
  • English 
    • العربية
    • English
  • Login
Home
Publisher PoliciesTerms of InterestHelp Videos
Submit Thesis
IntroductionIUGSpace Policies
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Education
  • Staff Publications- Faculty of Education
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Education
  • Staff Publications- Faculty of Education
  • View Item

Please use this identifier to cite or link to this item:

http://hdl.handle.net/20.500.12358/23651
Titleمقارنة بين اتجاهات المدرسين والطلبة في المدارس الثانوية في القطاع بخصوص الأخطاء اللفظية في اللغة الانجليزية وسبل تصحيحها
Title in Arabicمقارنة بين اتجاهات المدرسين والطلبة في المدارس الثانوية في القطاع بخصوص الأخطاء اللفظية في اللغة الانجليزية وسبل تصحيحها
Abstract

الملخص : تقدم هذه الدراسة تقريراً عن نتائج البحث في اتجاهات المعلمين والطلاب الفلسطينيين في المرحلة الثانوية نحو الأخطاء الشفوية في اللغة الإنجليزية وطرق تصحيحها، ومدى تقارب أو تباعد هذه الاتجاهات. ولتحقيق هذه الغاية ، استخدم الباحث منهج البحث المختلط الذي يجمع بين الأساليب الكمية والكيفية، حيث اشتمل الجانب الكمي للدراسة على اتجاهات (102) من معلمي اللغة الإنجليزية و(397) من طلابهم نحو الأخطاء الشفوية في اللغة وطرق علاجها، في حين هدف الجانب النوعي للدراسة لبحث تلك الاتجاهات بشكل أعمق لدى (5) معلمين و (5) طلاب، وفي ضوء نتائج الدراسة تقدم الورقة بعض التوصيات لكل المعنيين بتدريس ودراسة اللغة الإنجليزية في فلسطين. Abstract : The aim of this paper is to report the research results into Palestinian EFL teachers’ and students’ attitudes of oral errors and their correction and the extent to which these attitudes converge or diverge. To this end, a mixed-methods research design was used. The quantitative aspect of the study surveyed the attitudes of oral errors and their correction among (102) Palestinian EFL teachers and (397) students in the City of Gaza and produced quantified conclusions, while the qualitative aspect investigated those attitudes among (5) Palestinian EFL teachers and (5) secondary school students (aged between 17 and 18). In the light of the study findings, the papers concludes by providing some recommendations for all those involved in teaching and learning English in Palestine. Key terms: attitudes – oral errors – error correction/treatment, correction strategies

Authors
Firwana, Sadek S.
TypeJournal Article
Date2011
Languageالعربية
Published inIUG Journal of Humanities Research
SeriesVolume: 19, Number: 2
Publisherالجامعة الإسلامية - غزة
Citation
License
Collections
  • Staff Publications- Faculty of Education [302]
Files in this item
794-2704-1-PB.pdf208.7Kb
Thumbnail

The institutional repository of the Islamic University of Gaza was established as part of the ROMOR project that has been co-funded with support from the European Commission under the ERASMUS + European programme. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of IUGSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsSupervisorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsSupervisors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

The institutional repository of the Islamic University of Gaza was established as part of the ROMOR project that has been co-funded with support from the European Commission under the ERASMUS + European programme. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Contact Us | Send Feedback