• العربية
    • English
  • English 
    • العربية
    • English
  • Login
Home
Publisher PoliciesTerms of InterestHelp Videos
Submit Thesis
IntroductionIUGSpace Policies
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Search 
  •   Home
  • Faculty of Education
  • Staff Publications- Faculty of Education
  • Search
  •   Home
  • Faculty of Education
  • Staff Publications- Faculty of Education
  • Search

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-9 of 9

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

دور التربية الترويحية في نشر الوعي الثقافي بين طلبة المدارس الثانوية، من وجهة نظر معلمي التربية الرياضية، بمحافظة غزة وسبل تطويره

العاجز, فؤاد علي; عساف, محمود عبد المجيد (الجامعة الإسلامية - غزة, 2009)
. . . - -- : ) : ( ) 36 ( ) : ( ) 40 ( ) ) (23 ( ) ) (17 ( ) 38 ( ) 40 ( . : 1- ...
Thumbnail

تدريب القيادات الجامعية الفلسطينية كأحد مجالات تطوير الإدارة الجامعية في فلسطين

العاجز, فؤاد علي (الجامعة الإسلامية - غزة, 2009)
Thumbnail

دراسة تقويمية لطبيعة إجراء امتحانات الجامعة الاسلامية من وجهة نظر طلبتها

العاجز, فؤاد علي (الجامعة الإسلامية - غزة, 2008)
The aim of this study was to investigate the perceptions of the Islamic University students about final exams, and to find wither there were statistically significant differences in students responses due to the variables ...
Thumbnail

ظاهرة تحول طلبة كلية العلوم إلى الكليات الأخرى بالجامعة الإسلامية " الأسباب والحلول"

العاجز, فؤاد علي (الجامعة الإسلامية - غزة, 2008)
This study aimed to explore the phenomena of shifting the specialty from science to other faculities during the last 2 years (2007/2006-2006/2005) and trying to identify the factors related to the phenomena, and variables ...
Thumbnail

دور الجامعة الإسلامية في تنمية بعض القيم من وجهة نظر طلبتها

العاجز, فؤاد علي (الجامعة الإسلامية - غزة, 2007)
Thumbnail

تصور مقترح لبرنامج إعداد المعلم الفلسطيني وفق حاجاته الوظيفية في ضوء مفهوم الأداء

العاجز, فؤاد علي; البنا, محمد (الجامعة الإسلامية - غزة, 2003)
Thumbnail

العوامل المؤدية إلى تفشي العنف لدى طلبة المرحلة الثانوية في مدارس محافظات غزة

العاجز, فؤاد علي (الجامعة الإسلامية - غزة, 2002)
198 9,2 % ) ( .( " " 80,4 % 76,5 % 72,5 % ) 05 ( ) 01 ( . ...
Thumbnail

العوامل المؤثرة في تدني المعدلات التراكمية لدى بعض طلبة الكليات الإنسانية بالجامعة الإسلامية بغزة

العاجز, فؤاد علي (الجامعة الإسلامية - غزة, 2002)
283 ( ) 70 (% ) 14.35 (% ) 1972 ( ) 39 ( : ) 13 ( ) 13 ( ) 13 ( ABSTRACT The aim of this study was to identify the variables causing low accumulative average of some students ...
Thumbnail

الإرشاد التربوي في المدارس الأساسية العليا والثانوية بمحافظات غزة واقع ومشكلات وحلول

العاجز, فؤاد علي (الجامعة الإسلامية - غزة, 2001)
The aim of this study was to explore the current status of academic counseling, to identify the role of academic counselors and their problems , and to find out the relationship between these problems and counselors, sex ...

The institutional repository of the Islamic University of Gaza was established as part of the ROMOR project that has been co-funded with support from the European Commission under the ERASMUS + European programme. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of IUGSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsSupervisorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsSupervisors

My Account

LoginRegister

Discover

Author
العاجز, فؤاد علي (9)
البنا, محمد (1)عساف, محمود عبد المجيد (1)Date Issued2002 (2)2008 (2)2009 (2)2001 (1)2003 (1)2007 (1)

The institutional repository of the Islamic University of Gaza was established as part of the ROMOR project that has been co-funded with support from the European Commission under the ERASMUS + European programme. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Contact Us | Send Feedback